Hvad er Performance marketing?
Stort set alt på internettet idag bliver sporet. Hvilke hjemmesider man besøger, hvilke ting man man køber, hvad man kigger på og udviser interesse for m.m.
Dette kan lyde ret ubehageligt, men for markedsføringskonsulenter og virksomheder er det en stor gave. Det betyder nemlig at man har mulighed for at optimere sin markedsføring baseret ud fra data.
Konsulenter kan nu sættes til ansvar
Virksomheder kan nu kræve af deres markedsføringskonsulenter at se data for om de har gjort deres arbejde godt nok. Hvor før i tiden, havde konsulenterne kronede dage ved bare at slynge salgsgas ud og tage alting på "gefühlen".
Det er klart at selv den dag idag, prøver de fleste markedsføringshuse at undgå denne hårde tilgang, og gør derfor ikke så opmærksom på det. Men her er der et par stikord til hvad man altid skal kunne få svar på fra sine markedsføringskonsulenter:
- Hvad er ROIen på markedsføringsbudgettet? (ROI står for "Return on Investment" og er kort sagt proportionen af tjent i forhold til brugt)
- Hvad er målsætningen for diverse markedsførings aktiviteter? (Hvis der ikke haves klare målsætninger på forhånd, så kan succesen ikke måles objektivt)
- Haves der et fuldt overblik over din virksomheds online landskab? Og kan der findes eksterne eller interne faktorer som spænder ben for succesen?
Hvis du er i tvivl om dine nuværende konsultenter har et fuldt overblik, og gør arbejdet korrekt. Er det altid gratis og uforpligtende at tage en snak med mig om situationen.