Indholdsstrategi
Gode historier, humor og information. Er noget af det der virker bedst til at få kunders opmærksomhed, og blive husket.
Fordi det taler til folks følelser.
-
Første stadie handler om at sprede kendskab til ens virksomhed og "brand". Her går man efter at blive set af så mange som mulig af ens potentielle kunder. -
Andet stadie handler om at videregive mere detaljeret information til de som er interesseret. Det er oftest via ens blog og sociale medier, som man også kan få ud til flere med annoncering. -
Tredje stadie er til dem som er blevet købeklar. Her leder de selv efter produktet, så både SEO og annoncering af gode tilbud er enormt effektivt til at få kunden i hus. -
Fjerde stadie er undervejs i modtagelsen af produktet eller ydelsen. Eksempelvis såsom service emails i forbindelse med levering eller god kundeservice i butikken. -
Femte stadie er for mange virksomheder der hvor man laver størst profit. Det koster nemlig at få nye kunder ind, men dem som allerede har købt hos én, kan man billigere få flere salg ud af.
De fleste online markedsførings kanaler har specifikke kampagne typer, til at målrette hver stadie forskelligt.
Både ved Facebook annoncering og Google annoncering har man effektive opdelinger som man kan drage stor nytte af, ved at skræddersy sit indhold til kunderne i hvert stadie.
Et hav af studier har bevist at folk naturligt vælger produkter og mærker som de har hørt om eller set før. Særligt af denne årsag er det vigtigt at være aktiv på tværs af alle stadier med sin markedsføring. For at komme foran sine konkurrenter, og opbygge loyalitet hos sine kunder.