Performance Marketing

CRO

Konverteringsoptimering

Når man bruger en masse energi på at få en masse god trafik ind til sin hjemmeside, så er det ligeså vigtigt at selve hjemmesiden lader de besøgende fuldende formålet med besøget, med en nem og tilfredsstillende oplevelse.

Til dette formål bruger man ofte diverse teknikker som man har opdaget virker, til at overbevise de besøgende om at gøre de handlinger man ønsker de skal gøre. Såsom at fuldende et salg, eller tilmelde sig en mailing liste.

Konverteringsoptimerings arbejde består i store træk af:

Konverteringsoptimering og brugercentreret design er en kontinuerlig process, hvor man analysere data og tester forbedringer.

Under forløbet er det vigtigt at:

Konverteringsoptimering er i mange tilfælde et område hvor der kan øges meget salg. Mindre virksomheder har sjældent råd til at få dyre eksperter til at stå for design og kontinuerlig optimering af deres hjemmeside, derfor tilbyder jeg hjælp til det(ofte basale), hvis der haves mistanke om at noget halter og der kan være meget at vinde.

Værktøjerne jeg bruger til det er: Google Tag Manager, Google Analytics, Google Optimize og Hotjar. Design og prototype forberedelse i Figma, og kodning af variationer med Html, CSS, jQuery. Til tider også rå Javascript kodning med ekstern hjælp hvis meget avanceret scenarier skal testes.