Performance Marketing

SEO

Søgemaskineoptimering

Alle vil gerne findes i toppen af Google. Det er et sted som giver en masse trafik og salg, da det målretter folk som ofte er "købsklar". For at benytte Google's organiske(gratis) visninger i sin markedsføring, skal man blandt andet udføre følgende arbejde:

Der er et stort udvalg af SEO konsulenter på markedet da meget SEO arbejde er relativt simpelt, og der ofte opnås resultater allerede ved at udføre små justeringer.

Derfor når man skal hyre hjælp til SEO, er det godt at vælge konsultenter som kan hjælpe én med at have overblikket, samt tage sig af de avanceret områder.


Teknisk optimering - Hastighed

Det er en af Google's store missioner at forbedre hastigheden på internettet. De rangerer hjemmesider højere hvis de er hurtige. Et af deres projekter under denne mission er deres AMP projekt som startede i 2016.

Se i billederne her hvordan AMP optimeret hjemmesider kan genkendes, når man søger fra sin mobil enhed.


Schema Markup - Mikrodata

Schema markup benytter man til at se bedre ud i Google's søgeresultater. Man kan blandt andet få stjerner frem af ens anmeldelser, prisinterval, samt meget mere. Se disse før og efter billeder.


Det vurderes at der er ca. 200 faktorer som har indflydelse på hvor godt man rangerer på Google. Dette indebærer blandt andet at man opdeler sine sider og optimere dem til forskellige grupper af søgeord, eller "emner".

Så for at kunne få alle brikkerne til at spille sammen, er det godt at benytte sig af et par værktøjer til at hjælpe med overblikket. Her er online platforme populære, såsom Moz, Ahrefs, Semrush, m.fl.

Disse platforme har værktøjer som kan hjælpe med at holde styr på alle de 200 faktorer, samt organisere hvilke søgeord man vælger at optimere sine sider efter. Det kræver dog at man ved hvad man laver, da disse værktøjer ikke udfører SEO arbejde automatisk.

SEO'ens fætter er som bekendt Google Ads (tidl. Google AdWords) tekst annoncer. Der er meget at vinde i at bruge både SEO og Google Ads tekst annoncer sammen, af flere årsager. Primært fordi Google ikke giver indblik i hvilke specifikke søgeord man får sine salg fra ved SEO. Denne information vil de kun vise i Google Ads. En anden faktor er at jo mere dækning man har på Google's resultatsider (Serp's) jo mere autoritær fremstår ens virksomhed, hvilket øger tillid og derved giver øget gennemsnitlig mængde klik.